Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19


W ramach Poddziałania 1.6.2 Dotacje dla innowacyjnych MŚP Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020 rozpoczęto realizację projektu Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego.
Aktualności
Zapraszamy do kontaktu:
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt pod numerami:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Nabory wniosków
Zwiększenie alokacji środków w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego
W odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie Funduszem Wsparcia Inwestycyjnego ze strony kujawsko – pomorskich przedsiębiorców oraz realną potrzebę wsparcia tych firm, które w sposób najdotkliwszy ucierpiały w wyniku pandemii COVID – 19, Zarząd Województwa Kujawsko – Pomorskiego w dniu 23 listopada br. przyjął stanowisko, na mocy którego zwiększona zostanie alokacja środków finansowych przeznaczonych na wsparcie dla przedsiębiorców w ramach Funduszu.
W konsekwencji, Zarząd TARR SA pragnie poinformować, że wszyscy wnioskodawcy, którzy rozpoczęli pracę nad wnioskiem o wsparcie finansowe w ramach naboru 5/FWI/2020 w dniu 17 listopada br. w godzinach 13.00 – 13.28, a więc do chwili opublikowania informacji przez TARR SA o zamknięciu naboru w wyniku wyczerpania dostępnej alokacji, będę mieli możliwość dokończenia i złożenia wniosku w generatorze wniosków. O terminie oraz zasadach złożenia wniosku poinformujemy Państwa odrębnym komunikatem.
Zakończenie naboru nr 5/FWI/2020
Informujemy, że w dniu 17 listopada br. o godzinie 13:28 przekroczone zostało 145% alokacji środków przeznaczonych na nabór nr 5/FWI/2020. Niniejszym nabór ten został zakończony i składanie wniosków nie jest już możliwe.
OGŁOSZENIE NABORU WNIOSKÓW NR 5/FWI/2020
(nabór od 17.11.2020 r.)
dla powiatów:
KOMUNIKAT
Uprzejmie informujemy, że wnioskowana kwota wsparcia w generatorze wniosków w ramach naboru 3/FWI/2020 przekroczyła 100% planowanej alokacji tj. 19 752 649,46 zł, wobec czego zgodnie z Regulaminem naboru z dnia 5 października br. zakończyliśmy przyjmowanie wniosków w ramach niniejszego naboru.
OGŁOSZENIE NABORU WNIOSKÓW NR 3/FWI/2020
(nabór od 21.10.2020 r.)
dla powiatów:
Zapraszamy do kontaktu:
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Komunikat do naboru wniosków
Zapraszamy do kontaktu
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Generator wniosków
Utworzenie konta użytkownika będzie możliwe w dniu rozpoczęciu najbliższego naboru.
Zapraszamy do kontaktu:
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 81
(56) 699 54 92
lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Informacje o projekcie
Cel projektu
Projekt pn. „Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego” to projekt grantowy, którego celem jest:
- Wsparcie przedsiębiorców w zakresie tworzenia i poszerzania zaawansowanych zdolności w zakresie rozwoju produktów i usług, przez co ułatwienie stabilizacji funkcjonowania sektora MŚP w nowych warunkach gospodarczych wynikających z wystąpienia COVID-19;
- Przeciwdziałanie negatywnym skutkom społeczno-gospodarczym epidemii Sars-Cov-2, takim jak: wzrost bezrobocia, obniżenie jakości życia, spadek konkurencyjności poprzez umożliwienie kujawsko-pomorskim przedsiębiorcom z sektora MŚP w okresie pandemii koronawirusa i bezpośrednio po nim zmiany profilu działalności, wdrożenia nowych produktów/usług lub takich rozwiązań organizacyjnych, które pozwolą na kontynuowanie prowadzonej działalności gospodarczej w przyszłości;
- Obrane kierunki działań mają w efekcie przyczynić się do wzrostu/utrzymania zatrudnienia oraz promocji gospodarczej regionu;
Partnerstwo projektu
Projekt Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 realizowany jest w partnerstwie na podstawie zawartej umowy partnerstwa, której stronami są:
- Lider Projektu Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
- Partner Projektu Kujawsko – Pomorski Fundusz Pożyczkowy Sp. z o.o.
Wsparcie w ramach projektu
Wsparcie w formie grantów będzie udzielane przedsiębiorcom z sektora MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego, w szczególności tym, którzy szczególnie ucierpieli w wyniku wybuchu pandemii COVID-19 (ich spadek dochodów był najwyższy). Łącznie na wsparcie przedsiębiorców w regionie planowane jest przeznaczenie 57 681 868,00 zł. O granty ubiegać się mogą przedsiębiorcy, którzy spełniają określone kryteria oraz:
SCHEMAT 1:
Zamierzają zdywersyfikować swoją działalność poprzez wprowadzenie nowych produktów/usług lub wprowadzenie nowej metody produkcji/świadczenia usług i jednocześnie ich dochód brutto w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w następstwie COVID-19 spadł o minimum 25%. – Maksymalna wartość dofinansowania jednego przedsiębiorstwa wyniesie 30 000,00 zł przy utrzymaniu dotychczasowego zatrudnienia i 60 000,00 zł w przypadku utworzenia jednego nowego trwałego miejsca pracy;
SCHEMAT 2:
Uczestniczą w łańcuchach dostaw produktów i usług istotnych dla przeciwdziałania i ograniczania skutków COVID-19 – Maksymalna wartość dofinansowania jednego przedsiębiorstwa wyniesie 30 000,00 zł przy jednoczesnym utworzeniu jednego nowego trwałego miejsca pracy (1 EPC)
SCHEMAT 3:
Chcą wyposażyć prowadzone punkty handlu detalicznego (sklepów osiedlowych, piekarni itp.) w urządzenia filtrujące powietrze -Maksymalna wartość dofinansowania wyniesie 2 000,00 zł. W przeliczeniu na 1 punkt handlowy, nie więcej niż wyposażenie 3 punktów handlowych.
Warunki uzyskania wsparcia
Przedsiębiorcy ubiegający się o dofinansowanie w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 powinni prowadzić działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz, w zależności od wybranego schematu, spełniać następujące warunki:
- W ramach schematu 1:
- Spełnienie założeń definicji przedsiębiorstwa MŚP
- Odnotowanie spadku dochodu o minimum 25%
- Utrzymanie zatrudnienia
- W ramach schematu 2:
- Spełnienie założeń definicji przedsiębiorstwa MŚP
- Utrzymanie zatrudnienia + utworzenie jednego nowego trwałego miejsca pracy (1 EPC)
- W ramach schematu 3:
- Wnioskodawca spełnia założenia definicji mikroprzedsiębiorstwa
Kryteria wyboru projektów:
- Kryteria wyboru projektów – Schemat 1. Dywersyfikacja działalności
- Kryteria wyboru projektów – Schemat 2. Łańcuch dostaw COVID-19
- Kryteria wyboru projektów – Schemat 3. Urządzenia filtrujące powietrze
- Schematy wsparcia Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19
Forma i termin ubiegania się o wsparcie
O wsparcie finansowe w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego będzie można ubiegać się w ramach konkursu. Nabory wniosków będą ogłaszane przez Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego.
Nabory wniosków będą ogłaszane cyklicznie, przy założeniu udzielania wsparcia w pierwszej kolejności tym przedsiębiorstwom, które najbardziej ucierpiały wskutek pandemii COVID-19. Będą prowadzone w trybie otwartym z alokacją wydzieloną na poszczególne powiaty. Wnioskodawcy będą ubiegać się o wsparcie wypełniając formularze w elektronicznym generatorze wniosków.
Wskaźniki projektu
W rezultacie działań projektowych planuje się objąć wsparciem 2080 przedsiębiorców.
Zapraszamy do kontaktu:
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Zamówienia Grantobiorców
Zapytania ofertowe:
Przeprowadzanie zamówień powyżej 50 000 zł przez Grantobiorców
FUNDUSZ WSPARCIA INWESTYCYJENGO
- Szacowanie wartości zamówień jak również przeprowadzenie zamówień w ramach projektu Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego powinno być zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020, zwanymi dalej Wytycznymi:
- Miejsce umieszczania ogłoszeń – www.tarr.org.pl, strona projektu Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego, zakładka „Zamówienia Grantobiorców”.
- Umieszczanie zamówień na stronie FWI dotyczy wyłącznie zamówień powyżej 50 000,00 zł netto (szacowana zgodnie z Wytycznymi wartość zamówienia).
- Grantobiorca przesyła treść zapytania ofertowego na adres mailowy grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl – zapytanie powinno zostać przygotowane zgodnie z Wytycznymi
- Zapytanie przesłane na adres grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl powinno zawierać co najmniej dane identyfikujące:
- nazwę, NIP i adres firmy zamawiającego,
- treść zapytania ofertowego,
- nr wniosku o powierzenie grantu.
Wzór formularza zapytania ofertowego
-
Komunikat dla beneficjentów dotyczący opisu zamówienia
W związku z zaleceniem Komisji Europejskiej wyjaśniamy jak należy stosować zwrot „lub równoważne” w opisie przedmiotu zamówienia.
W przypadku, gdy chcesz użyć w opisie zamówienia znaku towarowego (tj. normy, marki, nazwy, certyfikatu, obszaru pochodzenia itp.):
- nie stosuj jedynie ogólnego sformułowania dotyczącego równoważnych rozwiązań na początku specyfikacji technicznej
- każde odniesienie do znaku towarowego (w tym norm budowlanych) uzupełnij o zwrot „lub równoważne”
- używaj zwrotu „lub równoważne” w opisie przedmiotu zamówienia, a nie w innych dokumentach dotyczących zamówienia (np. nie używaj „lub równoważnie” zbiorczo w projekcie umowy z wykonawcą).
Zwrot „lub równoważne” ma zapobiegać uprzywilejowaniu określonych wykonawców, czyli ograniczeniu konkurencji.
Umieszczenie zwrotu „lub równoważne” przy każdym znaku towarowym będzie precyzyjną i jednoznaczną informacją dla potencjalnych wykonawców.
Stosując powyższe zasady możesz zapewnić zgodność Twojego zamówienia z unijnymi dyrektywami i masz szansę uniknąć korekty finansowej projektu.
Podstawa prawna
- art. 18 ust. 1 i art. 42 ust. 3 lit. b Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L 94 z 28.03.2014 r., s. 65-242)
- art. 60 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylająca dyrektywę 2004/17/WE (Dz. Urz. UE L 94 z 28.03.2014 r., s. 243-374)
- art. 29 ust. 3 ustawy Pzp (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.)
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. udostępniając stronę do zamieszczania ogłoszeń nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji znajdujących się w zapytaniach ofertowych grantobiorców.
ZAPYTANIA OFERTOWE GRANTOBIORCÓW:
Zapraszamy do kontaktu:
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
FAQ
1. Czy osoba samozatrudniona może złożyć wniosek o powierzenie grantu w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego?
Tak, przedsiębiorca działający jako samozatrudniony może ubiegać się w wsparcie w ramach Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego, przy czym na moment podpisania umowy o powierzenie grantu oraz wg. stanu na dzień 01.02.2020 r. musi posiadać adres stałego miejsca prowadzenia działalności na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Ponadto osoby samozatrudnione wnioskujące o wsparcie w ramach schematu 1, jeżeli utrzymają działalność tj. utrzymają swój etat przez 12 miesięcy mogą wnioskować o 30.000 tys. zł., jeżeli zatrudnią choć 1 dodatkową osobę mogą wnioskować o 60 000 tys. zł.
Należy jednak pamiętać, że przedsiębiorca otrzymując wsparcie zobowiązuje się również do zachowania trwałości projektu w okresie 3 lat od zakończenia realizacji projektu (tj. otrzymania ostatniej płatności), co oznacza, że zostanie zachowana jego trwałość organizacyjna, instytucjonalna i finansowa. W tym okresie przedsiębiorca nie powinien zamykać ani zawieszać prowadzonej działalności gospodarczej.
2. W jaki sposób następuje badanie spadku dochodu brutto?
Spadek dochodów brutto jest badany jako stosunek dochodów brutto z dwóch kolejnych następujących po sobie zamkniętych miesięcy kalendarzowych do takich samych analogicznych miesięcy kalendarzowych w roku poprzednim (np. 03-04/2020 w stosunku do 03-04/2019 lub 04-05/2020 w stosunku do 04-05/2019). Powyższe oznacza, że nie można we wniosku wskazać miesięcy, które nie następują po sobie np. marzec i maj.
W przypadku przedsiębiorców działających krócej niż rok, gdy niemożliwe będzie porównanie dochodów do analogicznego okresu z roku poprzedniego, wówczas jako okres porównawczy będzie brany pod uwagę okres pierwszych pełnych dwóch miesięcy prowadzenia działalności.
Aby uznać i wykazać we wniosku spadek dochodu w danym miesiącu, nie ma obowiązku sporządzenia i złożenia deklaracji podatkowej, należy jednak pamiętać, że wartość dochodu brutto podana we wniosku powinna być zgodna z zapisami w księgach oraz z dokumentami źródłowymi, co będzie podlegać weryfikacji na późniejszym etapie związanym z podpisanie umowy i realizacją projektu.
3. Jak obliczyć obecny poziom zatrudnienia w przedsiębiorstwie?
Średni poziom zatrudnienia w przedsiębiorstwie należy obliczyć na podstawie średniej liczby pracowników z okresu ostatnich 12 miesięcy wg EPC (tzw. ekwiwalent pełnego czasu pracy). Przez ekwiwalent pełnego czasu pracy rozumie się pracę w pełnym wymiarze godzin, obejmującą 40 godzin pracy w tygodniu roboczym przez okres roku, przy czym etaty częściowe są sumowane i nie są zaokrąglane do pełnych jednostek (etatów), np. 1 etat i ¼ etatu = 1,25 EPC. Przy wyliczeniu EPC nie należy odejmować urlopów wypoczynkowych, absencji chorobowej oraz innych nieobecności usprawiedliwionych (poza urlopami bezpłatnymi).
Zapraszamy do kontaktu:
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres:
grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Przyjmowanie weksli
Szanowni Państwo,
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wznawia możliwość podpisywania weksli w obecności pracownika TARR S.A od dnia 23.11.2020 r.
Przedsiębiorców, którzy planują w najbliższym czasie złożenie wniosków o płatność nadal zachęcamy do podpisywania dokumentów u notariusza, co znacznie przyspiesza proces wypłaty środków.
Dokumenty, przed podpisaniem zarówno w obecności pracownika TARR S.A., jak i u notariusza, należy przesłać wcześniej do weryfikacji poprawności wypełnienia dokumentów, na adres grantycovid19tarr [dot] org [dot] pl
Szanowni Państwo,
informujemy, że możecie Państwo złożyć weksle do umowy poprzez:
- podpisanie weksla i deklaracji wekslowej w obecności notariusza i dostarczenie do nas oryginałów podpisanych dokumentów,
- podpisanie weksla i deklaracji wekslowej w naszej siedzibie w obecności pracownika TARR S.A. (wstrzymane do dnia 8 listopada br.)
Dokumenty należy wypełnić według Instrukcji poprawności składanych dokumentów
Poniżej przedstawiamy wzory wypełnienia weksli oraz deklaracji wekslowej w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności oraz Państwa stanu cywilnego.
- OSOBA FIZYCZNA NIE POZOSTAJĄCA W ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIM
- OSOBA FIZYCZNA POZOSTAJĄCA W ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIM POSIADAJĄCA ROZDZIELNOŚĆ MAJĄTKOWĄ
- OSOBA FIZYCZNA POZOSTAJĄCA W ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIM NIE POSIADAJĄCA ROZDZIELNOŚCI MAJĄTKOWEJ
- SPÓŁKA CYWILNA
- SPÓŁKI: JAWNA, PARTNERSKA, KOMANDYTOWA, KOMANDYTOWO-AKCYJNA, Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, AKCYJNA ORAZ INNE OSOBY PRAWNE, A TAKŻE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNO-PRAWNE NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
Przed wysłaniem dokumentów do weryfikacji prosimy o wybranie właściwych druków dokumentów z listy zamieszczonej poniżej, wypełnienie ich i przesłanie w formie edytowalnej na adres grantycovid19tarr [dot] org [dot] pl
Poniżej zamieszczamy druki dokumentów do pobrania:
- IVZ7-FWI-1.6.2_Deklaracja_wekslowa_osoba_fizyczna
- IVZ8-FWI-1.6.2_Deklaracja_wekslowa_osoba_prawna
- IVZ9-FWI-1.6.2_Wzor weksla
- IVZ19-FWI-1.6.2_Oswiadczenie_do_deklaracji_wekslowej_osob_fizycznych
- IVZ20-FWI-1.6.2_Oswiadczenie_o_stanie_cywilnym_osoba fizyczna
Osoby zamierzające złożyć podpisy w obecności pracownika TARR S.A. prosimy o kontakt z panem Piotr Drążek pod nr tel. 690 908 405 w celu umówienia terminu spotkania.
Wnioski o płatność
Szanowni Państwo,
W związku z awarią generatora wniosków prosimy o przesyłanie sporządzonych wniosków o płatność wraz z załącznikami na adres mailowy grantycovid19tarr [dot] org [dot] pl .
Dziękujemy.
Szanowni Państwo,
informujemy, że wnioski o płatność należy składać za pośrednictwem generatora. Po zalogowaniu na Państwa konto i ustawieniu kursora na wniosku o powierzenie grantu, dla którego podpisana jest umowa prosimy o utworzenie zakładki „utwórz wniosek o płatność”.
Przedsiębiorcy, którzy dokonali już zakupów z własnych środków składają wniosek o refundację.
Przedsiębiorcy, którzy zamierzają opłacić zakupy z dotacji składają wniosek o zaliczkę pamiętając, że:
- Wnioskowana kwota zaliczki nie może przekroczyć 50% przyznanego dofinansowania,
- Wraz z zaliczką należy złożyć fakturę/y za dokonane zakupy z terminem płatności co najmniej 14 dni od dnia złożenia wniosku o zaliczkę. Zaliczka zostanie wypłacona pod warunkiem dostępności środków na koncie Operatora.
Przypominamy, że warunkiem złożenia wniosku o płatność jest wniesienie zabezpieczenia do umowy.
Płatności dokonywane gotówką
Przypominamy, że przedsiębiorców w obrocie z innymi przedsiębiorcami obowiązuje limit płatności gotówką, który wynosi 15 tys. złotych. Limit ten dotyczy kwoty całej transakcji, a nie pojedynczej płatności.
Zgodnie z art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy:
- stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca,
- jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000 zł, przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.
Szanowni Państwo,
informujemy, że wnioski o płatność należy składać za pośrednictwem generatora. Po zalogowaniu na Państwa konto i ustawieniu kursora na wniosku o powierzenie grantu, dla którego podpisana jest umowa prosimy o utworzenie zakładki „utwórz wniosek o płatność”.
Przedsiębiorcy, którzy dokonali już zakupów z własnych środków składają wniosek o refundację.
Przedsiębiorcy, którzy zamierzają opłacić zakupy z dotacji składają wniosek o zaliczkę pamiętając, że:
- Wnioskowana kwota zaliczki nie może przekroczyć 50% przyznanego dofinansowania,
- Wraz z zaliczką należy złożyć fakturę/y za dokonane zakupy z terminem płatności co najmniej 14 dni od dnia złożenia wniosku o zaliczkę. Zaliczka zostanie wypłacona pod warunkiem dostępności środków na koncie Operatora.
Przypominamy, że warunkiem złożenia wniosku o płatność jest wniesienie zabezpieczenia do umowy.
Płatności dokonywane gotówką
Przypominamy, że przedsiębiorców w obrocie z innymi przedsiębiorcami obowiązuje limit płatności gotówką, który wynosi 15 tys. złotych. Limit ten dotyczy kwoty całej transakcji, a nie pojedynczej płatności.
Zgodnie z art. 19 ustawy Prawo przedsiębiorców dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy:
- stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca,
- jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000 zł, przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.
Zapraszamy do kontaktu:
Informacji o Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19 udzielają:
„Pracodawcy Pomorza i Kujaw” Związek Pracodawców
oraz
Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu
pod dedykowanym numerem infolinii:
(52) 510 88 70
Infolinia nie udziela informacji na temat uzupełnień wniosków
o powierzenie grantów. W sprawie uzupełnień wniosków prosimy o kontakt z osobami, które są wskazane w piśmie o uzupełnienie.
W sprawach związanych z obsługą techniczną generatora wniosków prosimy o kontakt:
tel. (56) 699 54 92 lub (56) 699 54 97
lub na adres e-mail: grantycovid19
tarr [dot] org [dot] pl
Problemy techniczne prosimy zgłaszać na adres: