• Wtorki z Eksportem: "Kierunek Szwecja", 06.12.2022 r.
    Data:
    06.12.2022
    Miejsce:
    online

    Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego, do udziału w szkoleniu z cyklu Wtorki z Eksportem pn. Kierunek Szwecja.  

    Spotkanie organizowane przez Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego we współpracy z Polsko-Szwedzką Izbą Gospodarczą, która inicjuje i wspiera relacje gospodarcze pomiędzy PL i SE od 1999 roku, skierowane jest do przedsiębiorców działających na rynku szwedzkim oraz zamierzających wejść na ten rynek.

    Termin i czas szkolenia: 6 grudnia 2022 r., godz. 10.00-14.00

    Rodzaj szkolenia: online – platforma MS Teams.

     

    Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.

    Aby wziąć udział w spotkaniu należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY.

    Po przesłaniu formularza otrzymają Państwo maila z potwierdzeniem rejestracji oraz linkiem na spotkanie.

    Tematyka spotkania:

    • formalno-prawne aspekty zakładania i prowadzenia działalności w Szwecji, instytucje do których należy zgłaszać działalność;
    • podatki: PIT, CIT, VAT i inne;
    • procedury zakładania oddziału przedsiębiorstwa polskiego w Szwecji;
    • jak szukać partnerów biznesowych:  rejestry publiczne (rejestry przedsiębiorców, rejestr karny, rejestr dłużników), sprawdzanie kontrahentów;
    • zasady komunikacji z partnerem szwedzkim;
    • zarządzanie w Szwecji vs w Polsce, praca zespołowa w Szwecji;
    • umowy obowiązujące w Szwecji;
    • różnice kulturowe w biznesie pomiędzy naszymi krajami (związane są przede wszystkim z : literą prawa, w tym podatkowego, handlowego i cywilnego, zasadami i regulacjami, różnicami wynikającymi z zasad i tradycji wypracowanych przez lata).

    Przedstawione zostaną również historie sukcesu i wyzwań z perspektywy firm z powodzeniem działających na rynku szwedzkim.

    Prelegenci:

    Magdalena Pramfelt

    Prezes Polsko-Szwedzkiej Izby Gospodarczej, organizacji inspirującej relacje gospodarcze i handlowe pomiędzy Polską i Szwecją poprzez bezpośrednie wspomaganie przedsiębiorców i organizacji biznesowych, wykłady i spotkania
    na temat osiągnięć Szwecji, dobrych praktyk w gospodarce, prawodawstwie, ochronie środowiska, innowacjach oraz o odpowiedzialności społecznej i kulturze biznesu panujących w szwedzkich przedsiębiorstwach.

    Honorowa Konsul Generalna Szwecji w Gdańsku mianowana przez króla Karola XVI Gustawa Bernadotte.

    Dydaktyk w Ateneum Szkole Wyższej, filologia szwedzka.

    Skandynawistka, dziennikarka. Podczas wieloletniego pobytu w Szwecji redaktorka programów informacyjnych w publicznych mediach, szwedzkim Radiu i Telewizji. Autorka reportaży radiowych, wywiadów z osobowościami szwedzkiej polityki, polskiej kultury w Szwecji, korespondencji, cykli tematycznych i publicystycznych audycji po polsku oraz w języku szwedzkim. Autorka artykułów w polskiej prasie na temat Szwecji.

    Mikael Foxenius

    Doradca Polsko-Szwedzkiej Izby Gospodarczej z wieloletnim doświadczeniem w zarządach szwedzkich spółek, w tym Banku Nordea i Volvo.

    Legitymowany mediator, który zajmuje się wprowadzaniem polskich spółek na szwedzki rynek.

     

    Więcej informacji na temat szkolenia:

    tel. (56) 699 54 82;

    e-mail: damian [dot] wielewskiattarr [dot] org [dot] pl

     

    Szczegółowy program podamy już wkrótce.

  • Śniadania Biznesowe z EEN: „Umowy w międzynarodowych zamówieniach publicznych MŚP”- 06.10.2022 r.
    Data:
    12.09.2022
    Miejsce:
    online

    Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP oraz jednostki sektora finansów publicznych, nie tylko z województwa kujawsko-pomorskiego, do udziału w szkoleniu z cyklu Śniadanie biznesowe on-line pn.: „Umowy w międzynarodowych zamówieniach publicznych MŚP”.

    Termin i czas szkolenia: 06 października 2022 r., godz. 09.00-14.30

    Miejsce szkolenia: online, platforma internetowa Microsoft Teams, zapewniona przez TARR S.A.

    Grupa docelowa:

     

    • Pracownicy wydziałów/referatów zamówień publicznych w JSFP oraz innych jednostkach zobligowanych do stosowania Prawa zamówień publicznych;
    • Osoby zarządzające systemem udzielania zamówień publicznych;
    • Osoby zajmujące się kontrolą i audytem zamówień publicznych;
    • Osoby procedujące i decydujące w postępowaniu od strony Wykonawcy;
    • Wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat zamówień publicznych.

    Tematyka spotkania:

     

    • Sposoby zawierania umów w międzynarodowych;
    • Ułatwienia dla MŚP - zwiększenie udziału w rynku zamówień publicznych;
    • Sposoby zawierania umów w zamówieniach publicznych – omówienie najczęściej występujących przypadków;
    • Ogólne warunki umów, regulamin umowny jako integralna część umowy;
    •  Przykładowe klauzule umowne oraz wzorce handlowe występujące w praktyce zakupowej;
    • Umowa ramowa;
    • Zasady podpisywania umów;
    • Sposoby zabezpieczenia umów;
    • Klauzule waloryzacyjne;
    • Zastrzeżenia w umowach dotyczące tajemnicy przedsiębiorstwa i obowiązku poufności.

    Prelegent:

    dr. Grzegorz Basiński
    Chief Executive Officer of Service Oriented Architecture. Z wykształcenia oraz pasji fizyk i informatyk. Uznany specjalista, audytor i wykładowca w zakresie technologii teleinformatycznych, bezpieczeństwa informacji, cyberbezpieczeństwa, analizy ryzyka, IT oraz zamówień publicznych. Absolwent Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku Fizyka oraz Apsley Business School w Londynie i Głównej Szkoły Menadżerskiej Collegium Humanum, na których uzyskał tytuły Executive Master of Business Administration (EMBA), Doctor of Business Administration (DBA) oraz w najbliższym czasie przystąpi do obrony tytułu Doctor of Laws (LL.D.) – Prawo w biznesie. Posiada certyfikaty: Audytora Wiodącego ISO/IEC 22301 ISO/IEC 27001 oraz MoR® Certificate in Risk Management. Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Factor Analysis of Information Risk w Kalifornii oraz Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach na Kierunkach Administracja o specjalności Cyberbezpieczeństwo, Frontend developer, Cyberbezpieczeństwo z elementami audytu w administracji publicznej. Współautor wytycznych kształcenia dla Krajowego Systemu Certyfikacji Cyberbezpieczeństwa KS2C.

    Uczestnicy spotkania poznają także możliwości zabezpieczenia należytego wykonania umowy w transakcjach międzynarodowych oferowane przez Fundusz Poręczeń Kredytowych sp. z o.o.

    Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.

    Aby wziąć udział w spotkaniu należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

    Szczegółowy PROGRAM wydarzenia

    Szczegółowe informacje: tel. (56) 699 54 81; e-mail: karolina [dot] gzubickaattarr [dot] org [dot] pl

    Dofinansowano z Programu na rzecz jednolitego rynku (Single Market Programme) oraz ze środków Programu rządowego „Udział Polski w części COSME Programu na rzecz rynku wewnętrznego, konkurencyjności przedsiębiorstw, w tym małych i średnich przedsiębiorstw, dziedziny roślin, zwierząt, żywności i paszy, oraz statystyk europejskich (Programu na rzecz jednolitego rynku) w latach 2022–2028”.

  • Wtorki z Eksportem - „Efektywna współpraca z partnerami japońskimi” – 13.09.2022 r.
    Data:
    13.09.2022
    Miejsce:
    Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.

    Zapraszamy przedsiębiorców sektora MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego do udziału w szkoleniu z cyklu Wtorki z Eksportem pn.: Efektywna współpraca z partnerami japońskimi.  

    Szkolenie organizowane przez ośrodek Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, skierowane jest do przedsiębiorców działających na rynku japońskim oraz zamierzających wejść na ten rynek.

    Termin i czas szkolenia: 13 września 2022 r., godz. 10.00 – 14.30

    Miejsce szkolenia: Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, ul. Włocławska 167 w toruniu

    Tematyka spotkania:

    • specyfika rynku japońskiego;
    • główne sieci dystrybucyjne, największe firmy handlowe i targi;
    • uwarunkowania kształtujące japońską kulturę biznesu;
    • jak rozpocząć eksport na rynek japoński?
    • jak nawiązać kontakt z parterami japońskimi?
    • jak przygotować i przeprowadzić skuteczną prezentację dla japońskich partnerów?
    • na co zwrócić uwagę w dalszej współpracy z partnerami japońskimi?
    • aktualna sytuacja pandemiczna w Japonii i zmiany w prowadzeniu biznesu wymuszone przez Covid-19;
    • przykłady polsko-japońskiej współpracy w obszarze biznesu i inwestycji.

    Prelegentka:

    Eliza Klonowska-Siwak

    Absolwentka Japonistyki UW i Rocznych Pomagisterskich Studiów Menedżerskich SGH. Dwukrotna stypendystka Rządu Japonii, w tym na Uniwersytecie Tokijskim (Stypendium Ministerstwa Edukacji Japonii MEXT na studiach doktoranckich) i Uniwersytecie Kumamoto (Stypendium Ministerstwa Edukacji Japonii MEXT na studiach magisterskich). Stypendystka japońskiego MSZ (stypendium do Japonii dla pracowników polskiej administracji rządowej). Związana zawodowo z Japonią od 2002 roku.

    Dyplomata – wieloletni Radca, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio oraz Dyrektor Zagranicznego Biura Handlowego w Tokio (2008-2020).

    Organizatorka bilateralnych imprez gospodarczych i biznesowych na szczeblu rządowym: seminariów, konferencji, forów gospodarczych, a także największej imprezy promocyjnej w Tokio „Festiwalu Polskiego w Roppongi Hills”.

    Organizatorka stoisk narodowych na imprezach targowych w Japonii oraz misji gospodarczych, szkoleń z zakresu japońskiej gospodarki oraz kultury biznesu, itp. wydarzeń na styku Polska-Japonia.

    Prowadzi projekty polsko-japońskie z zakresu energetyki, infrastruktury, w tym kolejowej, a także sektora motoryzacyjnego, farmaceutycznego, biochemicznego, IT, gier komputerowych, kosmetycznego, spożywczego.

    Prowadząca/prelegentka/panelistka licznych szkoleń i warsztatów na temat gospodarki i kultury biznesu/negocjacji w Japonii.

    Od stycznia 2022 r. Ekspertka ds. Japonii w EU-Japan Center for Industrial Cooperation. Od stycznia 2021 r. Przewodnicząca Sekcji Japonia Izby Polska-Azja. Członek VIP Jury Japan-Europe Investment Summit and Awards 2021. Od stycznia 2020 r. Ekspertka ds. Japonii Langas Group.

    Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.

    Aby wziąć udział w spotkaniu należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

    PROGRAM 

    Szczegółowe informacje: 

    tel. (56) 699 54 82; e-mail: damian [dot] wielewskiattarr [dot] org [dot] pl

    Szczegółowy program podamy już wkrótce.

    Program na rzecz jednolitego rynku (Single Market Programme) oraz ze środków Programu rządowego „Udział Polski w części COSME Programu na rzecz rynku wewnętrznego, konkurencyjności przedsiębiorstw, w tym małych i średnich przedsiębiorstw, dziedziny roślin, zwierząt, żywności i paszy, oraz statystyk europejskich (Programu na rzecz jednolitego rynku) w latach 2022 – 2028”.