Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Pomagamy firmom wejść na wyższy poziom rozwoju, służąc naszym doświadczeniem i kreatywnością.

Aktualności

najnowsze archiwum
22 marca 2017 Seminarium informacyjne: „Ekspansja polskich firm na rynek USA – zagadnienia prawne i biznesowe oraz ­­możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji” – Bydgoszcz, 3 kwiecień 2017 r.

W dniu 3 kwietnia br. Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, we współpracy z partnerem merytorycznym – Kancelarią Prawną Miller Canfield z USA, organizuje w Bydgoszczy bezpłatne seminarium dla przedsiębiorców pt. „Ekspansja polskich firm na rynek USA – zagadnienia prawne i biznesowe oraz ­­możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji”.

Jest to kolejne w tym roku szkolenie dla przedsiębiorców w ramach cyklu ” Biznes bez granic”.

Podczas seminarium omówione zostanie szerokie spektrum spraw związanych z wejściem na rynek amerykański. Poruszone zostaną zarówno aspekty prawne jak i  biznesowe.

 

Program spotkania:

 

8.30 – 9.00 – Rejestracja uczestników

 

9.00 – 9.15 – Przywitanie gości oraz prezentacja Kujawsko-Pomorskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Przedstawiciel Kujawsko-Pomorskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów

 

9.15 – 9.35 – Wymiana handlowa pomiędzy Polską a USA Magdalena Kuczmarska; Katedra Inwestycji i Nieruchomości, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

 

9.35 – 12.30 – Ekspansja polskich firm na rynku USA – zagadnienia prawne i businessowe oraz możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji

 

  • eksport towarów do USA: modele eksportu, obowiązki dla polskiego eksportera
  • eksport własności intelektualnej do USA: zawarcie umowy licencyjnej z amerykańskim licencjobiorcą, na co należy zwrócić uwagę
  • nawiązanie współpracy z agentem i dystrybutorem na terenie USA: różnice, konsekwencje prawne, wymogi
  • założenie spółki zależnej w USA: wybór właściwego modelu, struktura, podstawowe różnice w porównaniu ze spółkami polskimi
  • uwagi praktyczne rozszerzenia działalności na Stany Zjednoczone: wybór najkorzystniejszego stanu, wiza, założenia konta bankowego
  • konsekwencje podatkowe ekspansji na teren USA
  • start-upy: modele pozyskania finansowania w USA, wymogi prawne
  • plany nowej administracji amerykańskiej oraz potencjalne konsekwencje dla polskich inwestorów.

 

Panel „Ekspansja polskich firm na rynku USA – zagadnienia prawne i businessowe oraz możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji” poprowadzić będzie adwokat amerykański Kancelarii Miller Canfield z USA oraz polski radca prawny, Pani dr hab. Justyna Regan (Balcarczyk).

Dr hab. Justyna Regan (Balcarczyk) uzyskała w Polsce tytuł radcy prawnego oraz tytuł adwokata w stanie Illinois i jest starszym prawnikiem w biurze kancelarii w Chicago. Specjalizuje się w transakcjach międzynarodowych, doradzając klientom we wszystkich sprawach związanych z działalnością gospodarczą. W szczególności zajmuje się spółkami polskimi, które prowadzą działalność w Stanach Zjednoczonych i starają się wejść na rynek amerykański. Doradza także globalnym przedsiębiorstwom działającym w Europie, zwłaszcza w Polsce, jak również podmiotom zainteresowanym prowadzeniem inwestycji za pomocą spółek powiązanych zarejestrowanych w Polsce, w formie joint ventures, bądź też handlem z Polską.

Na zakończenie szkolenia przewidziane są indywidualne konsultacje z prelegentem.

Seminarium odbędzie się w dniu 3 kwietnia 2017 r., w godz. 9.00 -13.30 w Sali Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, przy ul. Jagiellońskiej 9.

Udział w seminarium jest bezpłatny.

Ze względu na uwarunkowania organizacyjne uprzejmie prosimy o jak najszybsze zgłoszenie udziału poprzez formularz rejestracyjny dostępny tutaj, ponieważ ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Kontakt w sprawach dotyczących seminarium:

b.kotkiewicz@kujawsko-pomorskie.pl , eksport@trade.gov.pl tel. 56 62 18 492

Załączniki:

Zaproszenie-i-agenda

 

  • 18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019
    18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019

    W związku z zakończeniem z dniem 31.03.2019r. pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej dla województwa kujawsko-pomorskiego informujemy, że wszelką korespondencję w tym wnioski o zwrot weksli należy kierować do Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Warszawie ul. Smocza 27.

    czytaj więcej
  • 25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.
    25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.

    W związku z nasileniem się działań różnych firm komercyjnych, których przedstawiciele dzwonią do przedsiębiorców z ofertą pośrednictwa w uzyskaniu dofinansowania z funduszy europejskich po uprzednim uiszczeniu opłaty manipulacyjnej pobieranej celem weryfikacji podmiotu pod kątem jego wiarygodności, mającej następnie podlegać zwrotowi, odpłatnej sprzedaży książek, płyt CD lub udziału w płatnych szkoleniach […]

    czytaj więcej
  • 18 marca 2019 Podsumowanie spotkania dla wnioskodawców Funduszu Eksportowego – 15.03.2019
    18 marca 2019 Podsumowanie spotkania dla wnioskodawców Funduszu Eksportowego – 15.03.2019

    15 marca odbyło się spotkanie informacyjne dla firm, które chcą skorzystać ze wsparcia na opracowanie strategii internacjonalizacji. Konkurs na usługi doradcze został ogłoszony w ramach Funduszu Eksportowego, który wspiera mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z naszego regionu. W ramach Funduszu przedsiębiorcy będą mogli uzyskać strategie internacjonalizacji, a następnie starać […]

    czytaj więcej
  • 15 marca 2019 Seminarium: „Transakcje z zagranicą. Wybrane problemy podatkowe”
    15 marca 2019 Seminarium: „Transakcje z zagranicą. Wybrane problemy podatkowe”

    Termin i miejsce: 02.04.2019 r., Toruński Park Technologiczny, Toruń, ul. Włocławska 167, sala konferencyjna Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego wraz z Grupą SWGK ma przyjemność zaprosić przedsiębiorców sektora MŚP do udziału w spotkaniu informacyjnym: Transakcje z zagranicą. Wybrane problemy podatkowe. Tematyka seminarium Spotkanie […]

    czytaj więcej
  • 7 marca 2019 Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna podczas Forum Welconomy – 18.03.2019 r.
    7 marca 2019 Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna podczas Forum Welconomy – 18.03.2019 r.

    Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. serdecznie zaprasza przedstawicieli branży spożywczej oraz osoby zainteresowane rynkiem południowoamerykańskim do wzięcia udziału w międzynarodowej giełdzie kooperacyjnej, która odbędzie się podczas Forum Gospodarczego Welconomy w dn. 18 marca br. o godz. 16:50 w Hotelu Copernicus, Toruń. W tegorocznej edycji swoją obecność potwierdziły następujące firmy: […]

    czytaj więcej
  • 6 marca 2019 Fundusz Eksportowy – spotkanie dla Wnioskodawców
    6 marca 2019 Fundusz Eksportowy – spotkanie dla Wnioskodawców

    Zapraszamy przedsiębiorców na spotkanieinformacyjne,dotyczące zasad naboru wniosków na usługi doradcze, polegające na opracowaniu strategii internacjonalizacji. Spotkanie odbędzie się 15 marca 2019 r. o godzinie 10:00 w Toruniu, w siedzibie Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wystarczy zarejestrować się przez stronę […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
Kontakt
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
87-100 Toruń, ul. Włocławska 167 56 699 55 00 Dane teleadresowe