Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Pomagamy firmom wejść na wyższy poziom rozwoju, służąc naszym doświadczeniem i kreatywnością.

Aktualności

najnowsze archiwum
15 stycznia 2010 Szkolenie Tworzenie procedur kontroli zarządczej w oparciu o analizę ryzyka w jednostce sektora finansów publicznych

Szkolenie przygotowuje do wprowadzenia zmian w jednostce, wynikających z obowiązującej od 1 stycznia 2010 roku nowej ustawy z dnia 16 lipca 2009 roku o finansach publicznych. Zgodnie z art. 68 i 69 to wójt, burmistrz prezydent miasta, przewodniczący zarządu jednostek samorządu terytorialnego oraz kierownik jednostki odpowiada za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.

Szkolenie adresowane jest do kierowników (dyrektorów) jednostek, głównych księgowych i pozostałych pracowników odpowiedzialnych za gospodarkę finansową w jednostkach oraz pracowników odpowiedzialnych za sprawy organizacji, zarządzania i kontroli, w tym kontrolę funkcjonalną w jednostce.

Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:

  • zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
  • skuteczności i efektywności działania,
  • wiarygodności sprawozdań,
  • ochrony zasobów,
  • przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
  • efektywności i skuteczności przepływu informacji,
  • zarządzania ryzykiem.

W świetle zmian ustawy o finansach publicznych przedefiniowano rolę procedur kontroli wewnętrznej, w tym kontroli finansowej. Zgodnie z komunikatem (obecnie projekt) Ministra Finansów istotne znaczenie w realizacji celów jednostki będzie miał system kontroli zarządczej wbudowany w strukturę jednostki. Zestawienie zadań wrażliwych oraz procedury służące realizacji celów to kluczowe kwestie tego systemu. Kwestią, na którą w myśl nowych przepisów należy zwrócić uwagę, są zagadnienia naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest od 1 stycznia 2010 roku dopuszczenie przez kierownika do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków w zakresie kontroli zarządczej.

Szkolenie poprowadzą:

Dorota Smolarek — audytor wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych. Zrealizowała kilkadziesiąt audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych z UE, w tym również projektów inwestycyjnych. Wykładowca uczelni wyższych na studiach podyplomowych oraz trener na szkoleniach z zakresu kontroli zarządczej, zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego. Posiada doświadczenie w zakresie tworzenia procedur kontroli wewnętrznej oraz znajomość procesów administracyjnych.

Teresa Tomczuk — audytor wewnętrzny w jednostce samorządowej, doświadczenie w zakresie tworzenia procedur kontroli wewnętrznej, w tym procedur postępowania administracyjnego. Brała udział w przygotowaniu jednostek organizacyjnych Gminy do certyfikacji ISO. Przeprowadziła kilkadziesiąt audytów wewnętrznych i zewnętrznych, w tym na rzecz urzędu miasta i jednostek organizacyjnych Gminy, także zgodności z prawem oraz działalności.

Szkolenie odbędzie się w dniach 4-5 lutego 2010 r. w Centrum Transferu Technologii na terenie Toruńskiego Parku Technologicznego w Toruniu przy ul. Włocławskiej 167.

Koszt uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu wynosi 430,00 zł. Cena szkolenia obejmuje przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy szkolenia otrzymają od organizatora komplet materiałów szkoleniowych oraz certyfikat zaświadczający o wzięciu udziału w szkoleniu.

Chętnych do wzięcia udziału w szkoleniu prosimy o wysłanie wypełnionego FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO do dnia 22 stycznia 2010 r. pod nr faksu: (56) 651 33 79 lub (56) 654 88 24.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr. tel. (56) 657 77 65.

Załączniki:

  • 18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019
    18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019

    W związku z zakończeniem z dniem 31.03.2019r. pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej dla województwa kujawsko-pomorskiego informujemy, że wszelką korespondencję w tym wnioski o zwrot weksli należy kierować do Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Warszawie ul. Smocza 27.

    czytaj więcej
  • 25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.
    25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.

    W związku z nasileniem się działań różnych firm komercyjnych, których przedstawiciele dzwonią do przedsiębiorców z ofertą pośrednictwa w uzyskaniu dofinansowania z funduszy europejskich po uprzednim uiszczeniu opłaty manipulacyjnej pobieranej celem weryfikacji podmiotu pod kątem jego wiarygodności, mającej następnie podlegać zwrotowi, odpłatnej sprzedaży książek, płyt CD lub udziału w płatnych szkoleniach […]

    czytaj więcej
  • 16 maja 2019 Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna podczas Konferencji POLISHOPA Design Thinking – Bydgoszcz, 3 czerwiec 2019 r.
    16 maja 2019 Międzynarodowa Giełda Kooperacyjna podczas Konferencji POLISHOPA Design Thinking – Bydgoszcz, 3 czerwiec 2019 r.

    godzina: 11:40 – 15:40 miejsce: Opera Nova – Bydgoszcz, sala MANRU organizator: Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A., SHOPA Sp. z o.o. Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. serdecznie zaprasza przedsiębiorców, ekspertów, specjalistów, entuzjastów  i wszystkich zainteresowanych wykorzystaniem metod Design Thinking* oraz Service Design** w tworzeniu […]

    czytaj więcej
  • 16 maja 2019 Seminarium: „Instrument MŚP – realne zmiany na horyzoncie w zakresie finansowania innowacji”
    16 maja 2019 Seminarium: „Instrument MŚP – realne zmiany na horyzoncie w zakresie finansowania innowacji”

    Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego ma przyjemność zaprosić przedsiębiorców sektora MŚP do udziału w spotkaniu informacyjnym: Instrument MŚP – realne zmiany na horyzoncie w zakresie finansowania innowacji. Miejsce: Toruński Park Technologiczny, s. konferencyjna, ul. Włocławska 167, Toruń Termin: 27.06.2019 r. Tematyka […]

    czytaj więcej
  • 9 maja 2019 Praktyczne zagadnienia eksportu i prowadzenia działalności w USA
    9 maja 2019 Praktyczne zagadnienia eksportu i prowadzenia działalności w USA

    Kujawsko-Pomorskie COIE oraz Amerykańska Izba Handlowa w Polsce zaprasza na kolejne bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców. Termin i miejsce spotkania: 20 maja 2019 r., rozpoczęcie o godzinie 10.00 (rejestracja od godziny 9.30), City Hotel, Bydgoszcz, ul. 3 Maja 6. Dla kogo spotkanie: Seminarium skierowane jest, przede wszystkim, do firm […]

    czytaj więcej
  • 6 maja 2019 FUNDUSZ EKSPORTOWY – lista złożonych projektów w ramach II rundy Konkursu
    6 maja 2019 FUNDUSZ EKSPORTOWY – lista złożonych projektów w ramach II rundy Konkursu

    W dniu 5 maja br. zakończyła się druga runda naboru w konkursie nr 1/UD/2019 na usługi doradcze, polegające na opracowaniu strategii internacjonalizacji działalności gospodarczej. W odpowiedzi na tę rundę wpłynęło 10 wniosków. Komisja przystąpiła do oceny projektów. Przewidywany termin rozstrzygnięcia wynosi 21 dni, liczonych od dnia zakończenia naboru […]

    czytaj więcej
  • 30 kwietnia 2019 FUNDUSZ EKSPORTOWY – wyniki oceny projektów złożonych w rundzie I
    30 kwietnia 2019 FUNDUSZ EKSPORTOWY – wyniki oceny projektów złożonych w rundzie I

    Informujemy, że w dniu 26 kwietnia br. Komisja zakończyła ocenę projektów złożonych w odpowiedzi na I rundę naboru Konkursu nr 1/UD/2019 na usługi doradcze. Przedmiotem konkursu jest wybór projektów złożonych przez przedsiębiorców, posiadających w ofercie produkty o potencjale eksportowym, dla których zostanie opracowana strategia internacjonalizacji. W wyniku oceny wybrano do wsparcia 18 projektów, […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
Kontakt
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
87-100 Toruń, ul. Włocławska 167 56 699 55 00 Dane teleadresowe