Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Pomagamy firmom wejść na wyższy poziom rozwoju, służąc naszym doświadczeniem i kreatywnością.

Aktualności

najnowsze archiwum
2 kwietnia 2013 Konkurs o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR – nabór I

POLSKA AGENCJA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI jako Instytucja Realizująca dla projektu
„Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)”
w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy działając na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 grudnia 2006 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej niezwiązanej z programami operacyjnymi (Dz. U. Nr 226 poz. 1651, z późn. zm.), ogłasza konkurs o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR.

Celem konkursu jest udzielenie pomocy finansowej w formie bezzwrotnego wsparcia finansowego na realizację projektów polegających na wdrożeniu rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Przez społeczną odpowiedzialność biznesu rozumie się podejmowanie przez przedsiębiorcę rozwiązań, bezpośrednio związanych z prowadzoną przez niego działalnością, uwzględniających aspekty społeczne i środowiskowe.

Wsparcie na wdrożenie CSR może być udzielone mikroprzedsiębiorcy, małemu lub średniemu przedsiębiorcy, który spełnia łącznie następujące warunki:

  1. posiada siedzibę, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. rozpoczął wykonywanie działalności gospodarczej co najmniej 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o udzielenie wsparcia;
  3. złożył tylko jeden wniosek w ramach naboru wniosków o udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR;
  4. nie otrzymał wcześniej wsparcia na wdrożenie CSR.

Całkowita alokacja środków na udzielenie wsparcia na wdrożenie CSR dla MŚP w ramach I naboru konkursu wynosi 5 849 238,91 PLN [1]. Alokacja środków na każde z 16 województw wynosi 365 577,43 PLN.

Wsparcie na wdrożenie CSR stanowi pomoc de minimis. Maksymalna kwota wsparcia to 100 000 PLN, przy czym wsparcie stanowić może do 70% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Wnioski o udzielenie wsparcia można składać od 08.04.2013 r. do 20.05.2013 r. do godz. 16:30.

Kolejność składania wniosków o udzielenie wsparcia nie będzie brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o udzieleniu wsparcia na wdrożenie CSR.

Wniosek należy złożyć za pośrednictwem Generatora Wniosków, który zostanie udostępniony pod adresem www.csr.parp.gov.pl w dniu rozpoczęcia naboru wniosków, a następnie przekazać do PARP, w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku za pośrednictwem Generatora Wniosków, w jeden spośród dwóch przedstawionych niżej sposobów (zgodnie z rozdziałem 10 Wytycznych dla Wnioskodawców):

  • w wersji papierowej – zarejestrowany w Generatorze wniosek o udzielenie wsparcia należy wydrukować i podpisać przez osobę/osoby upoważnione. Do wniosku należy załączyć wszystkie wymagane załączniki. Wniosek w wersji papierowej należy złożyć do PARP na adres: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem operatora pocztowego należy zachować dokument potwierdzający nadanie przesyłki na wypadek konieczności udokumentowania faktu dopełnienia tej formalności w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia wniosku przez Generator Wniosków (decyduje data nadania przesyłki/stempla pocztowego).

lub

  • za pośrednictwem platformy ePUAP – skorzystanie z tej opcji wymaga posiadania przez osobę reprezentującą Wnioskodawcę elektronicznego bezpiecznego podpisu z certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego na platformie ePUAP. W przypadku reprezentacji wieloosobowej należy ustanowić pełnomocnika, który będzie posiadał elektroniczny podpis z certyfikatem kwalifikowanym lub profil zaufany na ww. platformie. W przypadku składania wniosku za pośrednictwem platformy ePUAP Wnioskodawca ma obowiązek załączyć w Generatorze Wniosków wersje elektroniczne wymaganych załączników (skan podpisanych dokumentów).

Do wniosku o udzielenie wsparcia Wnioskodawca ma obowiązek załączyć:

  1. Kopie sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wnioskodawcę. W przypadku gdy Wnioskodawca nie jest zobowiązany do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. konieczne jest złożenie oświadczenia, że Wnioskodawca nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie tej ustawy;
  2. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis;
  3. Kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie Wnioskodawca otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie wsparcia (jeśli dotyczy – zgodnie z pkt. V.13 wniosku o udzielenie wsparcia);
  4. Upoważnienie dla osoby/osób podpisujących wniosek o udzielenie wsparcia – jeśli dotyczy. W przypadku spółki cywilnej do wniosku należy załączyć umowę tej spółki.

Wytyczne dla Wnioskodawców pobierz plik (613kB)

Wzór wniosku o udzielenie wsparcia pobierz plik (386kB)

Wzór formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz plik (120kB)

Dokumenty pomocnicze:

Instrukcja wypełniania wniosku o udzielenie wsparcia pobierz plik (345kB)

Informacje udostępniane przez podmiot ubiegający się o pomoc pobierz plik (151kB)

Instrukcja wypełniania tabeli w części D formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis pobierz plik (193kB)

Lista identyfikatorów gmin pobierz plik (397kB)

Dokumenty dotyczące umowy o udzielenie wsparcia:

Wzór umowy o udzielenie wsparcia pobierz plik (366kB)

Wzór weksla pobierz plik (9kB)

Wzór deklaracji wekslowej dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą pobierz plik (231kB)

Wzór deklaracji wekslowej dla osób prawnych pobierz plik (231kB)

Instrukcja wekslowa pobierz plik (207kB)

Wzór raportu rzeczowego pobierz plik (222kB)

Wzór wniosku o płatność pobierz plik (339kB)

Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 lutego 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej niezwiązanej z programami operacyjnymi pobierz plik (790kB)

Materiał dodatkowy dotyczący podstawowych zasad udzielania wsparcia na wdrożenie CSR pobierz plik (224kB)

[1] do przeliczenia alokacji na PLN przyjęto kurs kupna NBP obowiązujący w dniu 28.03.2013 r. tj. 1 CHF = 3,3983 PLN

  • 1 kwietnia 2020 Ostrzegamy przed firmami oferującymi wsparcie pod szyldem TARR S.A.
    1 kwietnia 2020 Ostrzegamy przed firmami oferującymi wsparcie pod szyldem TARR S.A.

    Prosimy o zwrócenie uwagi na telefony od przedstawicieli firm, które proponują przedsiębiorcom wsparcie finansowe w związku z negatywnym wpływem epidemii na gospodarkę,  po uprzednim uiszczeniu opłaty manipulacyjnej, co rzekomo łatwo i szybko ma doprowadzić do zdobycia pieniędzy, powołując się przy tym na współpracę z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego S.A. albo wręcz podszywając się […]

    czytaj więcej
  • 14 sierpnia 2019 OFERTA INWESTYCYJNA TARR S.A.
    14 sierpnia 2019 OFERTA INWESTYCYJNA TARR S.A.

    Toruń – rejon ulicy Gen. W. Andersa, Poznańskiej oraz trasy S-10 (dz.1/117, 1/118, 1/119, 1/122, 1/123, 1/124, 1/125, 1/129, 1/130, 1/131) Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. przedstawia ofertę sprzedaży atrakcyjnych terenów inwestycyjnych zlokalizowanych w południowo-zachodniej części Torunia w rejonie ulicy Gen. W. Andersa, […]

    czytaj więcej
  • 18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019
    18 marca 2019 Zakończenie pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej – 31.03.2019

    W związku z zakończeniem z dniem 31.03.2019r. pełnienia funkcji Regionalnej Instytucji Finansującej dla województwa kujawsko-pomorskiego informujemy, że wszelką korespondencję w tym wnioski o zwrot weksli należy kierować do Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Warszawie ul. Smocza 27.

    czytaj więcej
  • 10 lipca 2020 Fundusz Eksportowy – nabór wniosków od 3 sierpnia 2020
    10 lipca 2020 Fundusz Eksportowy – nabór wniosków od 3 sierpnia 2020

    Zapraszamy do udziału w drugim konkursie na granty w ramach projektu FUNDUSZ EKSPORTOWY – granty dla MŚP z województwa kujawsko-pomorskiego. Wnioski będzie można składać od 3 do 31 sierpnia  2020 r. do godz. 16:00. O wsparcie mogą ubiegać się firmy posiadające status mikro, małego lub średniego przedsiębiorcy, prowadzące działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. […]

    czytaj więcej
  • 30 czerwca 2020 Wkrótce kolejny nabór do Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego
    30 czerwca 2020 Wkrótce kolejny nabór do Funduszu Wsparcia Inwestycyjnego

    Informujemy, że  II nabór w  ramach projektu Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego zostanie ogłoszony 15 lipca 2020 roku. Wnioski będzie można składać od 17 sierpnia 2020 r. do 28 sierpnia 2020 r.  O wsparcie będą mogły ubiegać się firmy posiadające status mikro, małego lub średniego przedsiębiorcy, prowadzące działalność na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Uzyskane […]

    czytaj więcej
  • 23 czerwca 2020 Dzień Zrównoważonej Energii w Kujawsko-Pomorskiem – webinarium – 30 czerwca 2020 r.
    23 czerwca 2020 Dzień Zrównoważonej Energii w Kujawsko-Pomorskiem – webinarium – 30 czerwca 2020 r.

    W dniach 22–26 czerwca br. Komisja Europejska organizuje największe coroczne wydarzenie poświęcone odnawialnym źródłom energii i efektywnemu wykorzystaniu energii w Europie, pod nazwą Tydzień Zrównoważonej Energii UE (EUSEW). W tym roku po raz pierwszy EUSEW będzie całkowicie cyfrowy! Tegoroczna edycja zostanie zrealizowana pod hasłem: „Wyjście z kryzysu: czysta energia na rzecz zielonego ożywienia i wzrostu […]

    czytaj więcej
  • 22 czerwca 2020 Webinarium „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”, 30 czerwca 2020 r.
    22 czerwca 2020 Webinarium „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”, 30 czerwca 2020 r.

    W imieniu pomorskiego ośrodka sieci Enterprise Europe Network przy Stowarzyszeniu „Wolna Przedsiębiorczość” zapraszamy na webinarium z zakresu prawa „Wykonywanie umów w czasach pandemii COVID-19”. Webinarium odbędzie się on-line w dn. 30 czerwca 2020 roku, w godzinach 9:00-11:00. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Link do wirtualnego pokoju zostanie wysłany uczestnikom 29 czerwca. —> Zapisy […]

    czytaj więcej
  • 18 czerwca 2020 Konkurs w ramach Baltic Circular Procurement Congress
    18 czerwca 2020 Konkurs w ramach Baltic Circular Procurement Congress

    W imieniu Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju INNOWO, z którym niejednokrotnie współpracowaliśmy, oraz wszystkich partnerów projektu InterReg Circular Procurement Project zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie, który odbywa się w ramach Baltic Circular Procurement Congress.  Baltic Circular Procurement Congress jest dwudniowym wydarzeniem i składa się z różnych wydarzeń związanych z wymianą wiedzy, […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
Kontakt
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
87-100 Toruń, ul. Włocławska 167 56 699 55 00 Dane teleadresowe