Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Pomagamy firmom wejść na wyższy poziom rozwoju, służąc naszym doświadczeniem i kreatywnością.

Aktualności

najnowsze archiwum
22 marca 2017 Seminarium informacyjne: „Ekspansja polskich firm na rynek USA – zagadnienia prawne i biznesowe oraz ­­możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji” – Bydgoszcz, 3 kwiecień 2017 r.

W dniu 3 kwietnia br. Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów, we współpracy z partnerem merytorycznym – Kancelarią Prawną Miller Canfield z USA, organizuje w Bydgoszczy bezpłatne seminarium dla przedsiębiorców pt. „Ekspansja polskich firm na rynek USA – zagadnienia prawne i biznesowe oraz ­­możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji”.

Jest to kolejne w tym roku szkolenie dla przedsiębiorców w ramach cyklu ” Biznes bez granic”.

Podczas seminarium omówione zostanie szerokie spektrum spraw związanych z wejściem na rynek amerykański. Poruszone zostaną zarówno aspekty prawne jak i  biznesowe.

 

Program spotkania:

 

8.30 – 9.00 – Rejestracja uczestników

 

9.00 – 9.15 – Przywitanie gości oraz prezentacja Kujawsko-Pomorskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Przedstawiciel Kujawsko-Pomorskiego Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów

 

9.15 – 9.35 – Wymiana handlowa pomiędzy Polską a USA Magdalena Kuczmarska; Katedra Inwestycji i Nieruchomości, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

 

9.35 – 12.30 – Ekspansja polskich firm na rynku USA – zagadnienia prawne i businessowe oraz możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji

 

  • eksport towarów do USA: modele eksportu, obowiązki dla polskiego eksportera
  • eksport własności intelektualnej do USA: zawarcie umowy licencyjnej z amerykańskim licencjobiorcą, na co należy zwrócić uwagę
  • nawiązanie współpracy z agentem i dystrybutorem na terenie USA: różnice, konsekwencje prawne, wymogi
  • założenie spółki zależnej w USA: wybór właściwego modelu, struktura, podstawowe różnice w porównaniu ze spółkami polskimi
  • uwagi praktyczne rozszerzenia działalności na Stany Zjednoczone: wybór najkorzystniejszego stanu, wiza, założenia konta bankowego
  • konsekwencje podatkowe ekspansji na teren USA
  • start-upy: modele pozyskania finansowania w USA, wymogi prawne
  • plany nowej administracji amerykańskiej oraz potencjalne konsekwencje dla polskich inwestorów.

 

Panel „Ekspansja polskich firm na rynku USA – zagadnienia prawne i businessowe oraz możliwe zmiany dla inwestorów wynikające z nowej administracji” poprowadzić będzie adwokat amerykański Kancelarii Miller Canfield z USA oraz polski radca prawny, Pani dr hab. Justyna Regan (Balcarczyk).

Dr hab. Justyna Regan (Balcarczyk) uzyskała w Polsce tytuł radcy prawnego oraz tytuł adwokata w stanie Illinois i jest starszym prawnikiem w biurze kancelarii w Chicago. Specjalizuje się w transakcjach międzynarodowych, doradzając klientom we wszystkich sprawach związanych z działalnością gospodarczą. W szczególności zajmuje się spółkami polskimi, które prowadzą działalność w Stanach Zjednoczonych i starają się wejść na rynek amerykański. Doradza także globalnym przedsiębiorstwom działającym w Europie, zwłaszcza w Polsce, jak również podmiotom zainteresowanym prowadzeniem inwestycji za pomocą spółek powiązanych zarejestrowanych w Polsce, w formie joint ventures, bądź też handlem z Polską.

Na zakończenie szkolenia przewidziane są indywidualne konsultacje z prelegentem.

Seminarium odbędzie się w dniu 3 kwietnia 2017 r., w godz. 9.00 -13.30 w Sali Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, przy ul. Jagiellońskiej 9.

Udział w seminarium jest bezpłatny.

Ze względu na uwarunkowania organizacyjne uprzejmie prosimy o jak najszybsze zgłoszenie udziału poprzez formularz rejestracyjny dostępny tutaj, ponieważ ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Kontakt w sprawach dotyczących seminarium:

b.kotkiewicz@kujawsko-pomorskie.pl , eksport@trade.gov.pl tel. 56 62 18 492

Załączniki:

Zaproszenie-i-agenda

 

  • 25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.
    25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.

    W związku z nasileniem się działań różnych firm komercyjnych, których przedstawiciele dzwonią do przedsiębiorców z ofertą pośrednictwa w uzyskaniu dofinansowania z funduszy europejskich po uprzednim uiszczeniu opłaty manipulacyjnej pobieranej celem weryfikacji podmiotu pod kątem jego wiarygodności, mającej następnie podlegać zwrotowi, odpłatnej sprzedaży książek, płyt CD lub udziału w płatnych szkoleniach […]

    czytaj więcej
  • 22 września 2017 III spotkanie Interesariuszy Projektu SIE
    22 września 2017 III spotkanie Interesariuszy Projektu SIE

    W dniu 18 września br. odbyło się trzecie spotkanie Kujawsko-Pomorskiej Grupy Interesariuszy w ramach projektu SME Internationalisation Exchange (SIE), którego głównym celem jest ocena skuteczności i udoskonalenie wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw w województwie kujawsko-pomorskim. Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele takich instytucji jak: Centrum Obsługi Inwestorów i  Eksporterów (COIE), […]

    czytaj więcej
  • 22 września 2017 Spotkanie informacyjne: Załóż firmę i zainwestuj w swój rozwój
    22 września 2017 Spotkanie informacyjne: Załóż firmę i zainwestuj w swój rozwój

    Zapraszamy przedsiębiorców oraz pracowników chcących podnosić umiejętności i kwalifikacje zawodowe na spotkanie, które odbędzie się w czwartek 28 września 2017 r. w godzinach od 10.00 do 13.30, w Restauracji Hotel Park w Inowrocławiu, przy ul. Świętokrzyskiej 107. W spotkaniu weźmie udział również przedstawiciel Regionalnego Funduszu Szkoleniowego, który opowie o Bazie Usług Rozwojowych oraz przedstawi […]

    czytaj więcej
  • 22 września 2017 Załóż firmę i zainwestuj w swój rozwój – Spotkanie w Inkubatorze Przedzamcze 8
    22 września 2017 Załóż firmę i zainwestuj w swój rozwój – Spotkanie w Inkubatorze Przedzamcze 8

    Spotkanie informacyjne „Załóż firmę i zainwestuj w swój rozwój” organizuje Regionalny Inkubator Przedsiębiorczości w Toruniu oraz Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Spotkanie odbędzie się 27 września 2017 r., godz. 10.00-14.00 w Regionalnym Inkubatorze Przedsiębiorczości w Toruniu, ul. Przedzamcze 8, sala 002 (parter). Uczestnikami będą osoby zainteresowane […]

    czytaj więcej
  • 21 września 2017 Podsumowanie konferencji Jak się doskonalić i zyskać przewagę na rynku – 19 września 2017
    21 września 2017 Podsumowanie konferencji Jak się doskonalić i zyskać przewagę na rynku – 19 września 2017

    19 września odbyła się konferencja Jak się doskonalić i zyskać przewagę na rynku, która zainaugurowała działalność Regionalnego Funduszu Szkoleniowego w Kujawsko-Pomorskiem. Fundusz został utworzony, aby wspierać mikro, małych i średnich przedsiębiorców z naszego regionu, którzy chcą doskonalić siebie i swoich pracowników. Operatorem Funduszu jest Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, […]

    czytaj więcej
  • 21 września 2017 Szkolenia informatyczne
    21 września 2017 Szkolenia informatyczne

    Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. planuje szkolenia dla szerokiej grupy odbiorców: a) osób, które chcą lepiej wykorzystywać narzędzia informatyczne w swojej pracy, b) informatyków, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, c) osób, które chciałyby zmienić swoje kwalifikacje i pracować jako informatyk. Zachęcamy mieszkańców […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
Kontakt
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
87-100 Toruń, ul. Włocławska 167 56 699 55 00 Dane teleadresowe