Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Pomagamy firmom wejść na wyższy poziom rozwoju, służąc naszym doświadczeniem i kreatywnością.

Aktualności

najnowsze archiwum
13 listopada 2014 Relacja z obchodów Europejskiego Tygodnia Kreatywności 2014

FB-FEED-ADD-1

28 i 29 października br. odbył się Europejski Tydzień Kreatywności (ETK). Było to niezwykłe przedsięwzięcie zwłaszcza pod względem organizacyjnym. W ciągu dwóch dni odbyło się 18 spotkań/warsztatów, w których udział wzięło prawie 200 uczestników, którzy w sumie zapełnili prawie 600 miejsc warsztatowych. ETK zgromadził liczne grono przedsiębiorców z naszego regionu. Całe wydarzenie zostało przez uczestników bardzo pozytywnie ocenione.

 

Budzimy drzemiący w regionie potencjał sektora kreatywnego

Łódź, Kraków, Poznań, Gdynia i Toruń – opis kreatywnych miejsc, przestrzeni i inicjatyw w tych właśnie miastach zainaugurował jedną z czterech ścieżek warsztatowych, jaką dla sektora kreatywnego przygotowaliśmy w ramach konferencji ETK.

Pierwszego dnia konferencji prelegenci – mieszkańcy tych miast, a jednocześnie przedstawiciele różnych instytucji – wymienili się z uczestnikami pomysłami na kreatywne rozwiązania wdrożone w ich miastach.

Prelekcje te stały się kanwą do kolejnego wydarzenia: Kreatywne przestrzenie w Toruniu. Miało ono formułę panelu dyskusyjnego, na który (w roli panelistów) zostali zaproszeni przedstawiciele Torunia reprezentujący różne sektory i obszary: instytucje kultury, nauki, samorząd lokalny, inicjatywy lokalne(społeczne) oraz przedstawiciele innych miast (Krakowa, Gdyni, Poznania i Łodzi). Dyskusja na temat kreatywnych przestrzeni w grodzie Kopernika była niezwykle owocna. Uczestnicy mieli okazję poznać różne punkty widzenia, według których można analizować kreatywność.

Drugiego dnia konferencji, odbyły się dwie debaty World Café: Ekonomia do oswojenia! i Marketing do odrobienia! Nietypowa formuła obu tych wydarzeń pozwoliła uczestnikom na indywidualne rozmowy z ekspertami przy stolikach tematycznych. Uczestnicy zainteresowani sfinansowaniem i rozwinięciem swoich kreatywnych pomysłów biznesowych mogli znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Była to też doskonała okazja do nawiązania kontaktów biznesowych, z której przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystali.

Łącznie w module Sektor kreatywny uczestnicy zajęli 131 miejsc szkoleniowych.

 

Moda na kreatywne techniki działania MŚP

Najbardziej oblegane warsztaty Tygodnia Kreatywności – techniki kreatywnego myślenia otworzyły zupełnie nowe możliwości dla przedstawicieli sektora MŚP. Serię pięciu tematycznych zajęć pierwszego dnia konferencji rozpoczął intensywny trening kreatywności poprowadzony przez Beatę Suchecką, podczas którego uczestnicy pobudzali swój wewnętrzny potencjał za pomocą różnorodnych ćwiczeń grupowych. Podczas kolejnego spotkania uczestnicy skupili się na snuciu biznesowych opowieści – które stanowią jeden z najlepszych sposobów na sprzedanie pomysłu biznesowego, produktu czy usługi.

Wartościowe instrukcje jak tworzyć mapy myśli, przedstawione przez Wojciecha Zawisza posłużą uczestnikom w codziennym planowaniu ich zadań. Możliwość sprawdzenia tej metody w praktyce pozwoliła przekonać jeszcze nieprzekonanych do jej wdrożenia.

Grywalizacja w biznesie? Okazała się całkiem możliwa i potrzebna za sprawą ciekawie poprowadzonego przez Mikołaja Sobocińskiego spotkania, w którym uczestnicy uczyli się jak można mechanikę stosowaną w grach zastosować w biznesie, aby zintegrować zespół czy przyciągnąć klientów.

Klamrą zamykającą tę ścieżkę warsztatową były zajęcia poprowadzone przez Łukasza Jarząbka oraz Jakuba Damurskiego, oparte na grze symulacyjnej, w której uczestnicy mogli poznać ciemne i jasne strony kierowania firmą.

Łącznie w module Techniki Kreatywnego MŚP uczestnicy zajęli 165 miejsc szkoleniowych.

 

Kod na kreatywność we wzornictwie przemysłowym

Podczas konferencji ETK własnego kodu na kreatywność poszukiwali także uczestnicy warsztatów poświęconych wzornictwu przemysłowemu.

Uczestnicy zgłębiali tajniki projektowania i wdrażania nowego pomysłu w życie. W trakcie warsztatów Magdalena Garncarz pokazała uczestnikom jak ogromne znaczenie dla biznesu mają projektanci w tworzeniu zespołu wzorniczego.

Anna Wróblewska z Concordia Design Poznań podczas warsztatów z: Design Management zaprezentowała możliwości wykorzystania metodologii design thinking w biznesie.

Najbardziej widowiskowe warsztaty z technologii druku 3D prowadzone przez firmę FORMAKERS z Bydgoszczy zaspokoiły ciekawość wszystkich gości i zaowocowały powstaniem gadżetu dedykowanemu Tygodniowi Kreatywności, którego jeden egzemplarz został wydrukowany w niespełna 60 min. Autorzy tego pomysłu zostali nagrodzeni przez trenera voucherami na usługi wydruku w tej technologii w swojej pracowni.

Maja Żądło z firmy Optiguard podczas swoich warsztatów rozbudziła kreatywność słuchaczy, którzy z kilku niepozornie niepotrzebnych rzeczy tworzyli zabezpieczenia antykradzieżowe do różnych przedmiotów użytku codziennego, typu telefon, aparat fotograficzny.

Łącznie w module Wzornictwo przemysłowe uczestnicy zajęli 66 miejsc szkoleniowych.

 

Pokazaliśmy nowe trendy w biznesie

Tą ścieżką do kreatywności podczas Europejskiego Tygodnia Kreatywności podążali przede wszystkim młodzi przedsiębiorcy, wciąż jeszcze budujący swoje biznesy. Warsztaty skierowane były do startupowców, jak również przedstawicieli sektora MŚP planujący wdrożyć nowe produkty czy pomysły.

Ścieżkę pierwszego dnia konferencji otworzyła Natalia Hatalska przechodząc do sedna biznesowych trendów. Zaraziła przedsiębiorców nie tylko entuzjazmem, ale również wiedzą o tym jak poszukiwać, oceniać i wykorzystywać najnowsze trendy. Podczas kolejnego panelu uczestnicy, dzięki wiedzy Michała Olszewskiego, przyswoili metodę tworzenia „Lean canvas” pozwalającą na uelastycznienie biznesu w zależności od szybko zmieniających się potrzeb klientów.

Drugiego dnia konferencji do budynku Smart Space zawitali głównie startupowcy chcący poznać najnowsze rozwiązania technologiczne usprawniające wejście na rynek. W dalszej części dnia uczestnicy pracowali w grupach nad stworzeniem modeli biznesowych. Metodą prób i błędów zbudowali biznes plan, który stanowił podstawę do zagorzałych dyskusji i cennego feedbacku od specjalisty w tej dziedzinie Mirosława Manelskiego.

Łącznie w module Nowe trendy w biznesie uczestnicy zajęli 91 miejsc szkoleniowych.

 

Konferencja w oczach uczestników

Po wydarzeniu uczestnicy otrzymali możliwość oceny całego wydarzenia i podzielenia się z organizatorami swoimi uwagami i spostrzeżeniami. Ocenie w skali od 1 do 5 (1 – źle, 5 – bardzo dobrze) podlegały następujące elementy: strona organizacyjna, strona merytoryczna, tematyka wydarzenia, dobór prelegentów, rozplanowanie warsztatów, promocja wydarzenia oraz kontakt z organizatorami. Oto jak przedstawia się to w liczbach:

 

wykres ETK

 

Dziękujemy wszystkim za uczestnictwo w Europejskim Tygodniu Kreatywności i zapraszamy do udziału w naszych kolejnych inicjatywach.

 

  • 25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.
    25 kwietnia 2016 Ostrzegamy przed osobami podszywającymi się pod pracowników TARR S.A.

    W związku z nasileniem się działań różnych firm komercyjnych, których przedstawiciele dzwonią do przedsiębiorców z ofertą pośrednictwa w uzyskaniu dofinansowania z funduszy europejskich po uprzednim uiszczeniu opłaty manipulacyjnej pobieranej celem weryfikacji podmiotu pod kątem jego wiarygodności, mającej następnie podlegać zwrotowi, odpłatnej sprzedaży książek, płyt CD lub udziału w płatnych szkoleniach […]

    czytaj więcej
  • 6 grudnia 2017 Cork – przykład dobrze funkcjonującego ekosystemu wspierania biznesu
    6 grudnia 2017 Cork – przykład dobrze funkcjonującego ekosystemu wspierania biznesu

    Cork jest drugim co do wielkości miastem Irlandii, prężnie działającym i stale rozwijającym się ośrodkiem działalności gospodarczej, przemysłowej i badawczej, zapewniającym przyjazne środowisko biznesowe i postawę „can do” we wszystkich aspektach biznesu. Miasto konsekwentnie przyciąga międzynarodowe firm hi-tech, w czym odnosi ogromne sukcesy. Firmy chętnie lokują […]

    czytaj więcej
  • 5 grudnia 2017 Konkurs: „Pracodawca Pomorza i Kujaw 2017”
    5 grudnia 2017 Konkurs: „Pracodawca Pomorza i Kujaw 2017”

    Pracodawcy Pomorza i Kujaw  ogłaszają  konkurs  ”Pracodawca Pomorza i Kujaw 2017”. Jego celem jest promocja pracodawców działających w regionie kujawsko-pomorskim, rozwijających swoje przedsiębiorstwa w oparciu o wysokie kompetencje i  stabilne relacje z pracownikami firm, kierujących się zasadami fair play wobec partnerów gospodarczych i społecznych oraz osiągających sukcesy w gospodarce opartej […]

    czytaj więcej
  • 22 listopada 2017 Regionalne Forum Innowacji w ramach Forum Ekspansji Internetu Rzeczy
    22 listopada 2017 Regionalne Forum Innowacji w ramach Forum Ekspansji Internetu Rzeczy

    Serdecznie zapraszamy przedsiębiorców do udziału w Regionalnym Forum Innowacji (RFI), które odbędzie się w dniu 30 listopada 2017 r. w Hotelu Bulwar. Już za tydzień przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego będą mieli doskonałą okazję, aby przekonać się jak zastosowanie Internetu Rzeczy może przyśpieszyć dynamiczny rozwój inteligentnych specjalizacji w regionie. […]

    czytaj więcej
  • 22 listopada 2017 Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Jak to robią w Hiszpanii?
    22 listopada 2017 Wsparcie internacjonalizacji przedsiębiorstw – Jak to robią w Hiszpanii?

    Partnerzy projektu SIE w październiku br. odwiedzili region Kantabrii w Hiszpanii, aby poznać możliwości wsparcia umiędzynarodawiania przedsiębiorstw i porównać ich z programami w ich własnych regionach. Głównym celem wizyty była Izba Handlowa w Kantabrii, agencja rozwoju regionalnego Sodercan oraz agencja rządowa Icex, które przedstawiły programy i polityki wspierające internacjonalizację […]

    czytaj więcej
  • 20 listopada 2017 Spotkanie branżowe z elementami promocji i marketingu skierowane do Wytwórców Miodów i Produktów Pszczelich
    20 listopada 2017 Spotkanie branżowe z elementami promocji i marketingu skierowane do Wytwórców Miodów i Produktów Pszczelich

    14 listopada br. Województwo Kujawsko-Pomorskie we współpracy z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego zorganizowało spotkanie dla wytwórców miodów i produktów pszczelich z naszego regionu. Spotkanie rozpoczęło się od odczytania listu pana Piotra Całbeckiego – Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w którym podkreślił znaczenie pszczół i sektora pszczelarskiego dla ludzkości. Merytoryczna strona […]

    czytaj więcej
WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
Kontakt
Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
87-100 Toruń, ul. Włocławska 167 56 699 55 00 Dane teleadresowe